A Home Staging ingatlanok felkészítése eladásra vagy kiadásra, a legjobb, legszebb arcukat megmutatva a „közönség” számára.
Az ingatlanfelkészítés művészete nem csak a dekorációkról szól. Elengedhetetlen részét képezi még az ingatlanpiac megfelelő ismerete, a célcsoport-elemzés, befektetés-elemzés, a hiánytalan marketing anyagok, és egy csipetnyi pszichológia.
Tudatos tervezéssel, megfelelő stylinggal és profi fotókkal a Home Staging-el felkészített ingatlanok többsége 1 hónapon belül talál új vevőre, legtöbbször piaci ár felett!
Egy ingatlan megvásárlása érzelmi alapú döntés, ezért nagyon fontos, hogy a Home Staging az érzékszerveinkre is hasson!
Egyik legfontosabb pillére, hogy otthont teremtsünk a vevő számára, hogy azonnal beleszeressen a lakásba.
10-ből 7 ember nem látja, hogy a bútorok, dekorációk, mekkora helyet foglalnak el egy helyiségben.
Éppen ezért a Home Staging azt a célt szolgálja, hogy minél több ember számára megmutassuk a tereket, a helyiségek funkcióit, egy olyan életérzést kínálva, amit nem szívesen engednek el, ha egyszer meglátták.
Miért jó befektetés a Home staging?
Mert a Home Staging-el felkészített otthonok jóval piaci ár felett kelnek el!
Mert a felkészített ingatlanok mindenképp kitűnnek a többi hirdetés közül, így már hamarabb bekopogtat a vevő!
Mert nincs alkura lehetőség, ugyanis minden kisebb-nagyobb hiba ki van javítva!
Mert sokszor a vevő már bútorozottan veszi meg a felkészített ingatlant, hisz Ő így szeretett bele!
Mert itt nagyon sokan fognak érdeklődni a Te lakásod iránt, így nem kell arra várni, hogy csak az ingatlanos szakember hozza a vevődet!
A Home Staging segítségével garantált a siker, és élményként éled meg az értékesítést!
Mikor érdemes igénybe venned?
A Home Staging legjobban jó állapotú lakások/házak esetében hozza a legnagyobb hasznot. Ilyenkor kevés anyagi és energiaráfordítással is megmutatható az ingatlan legszebb arca.
Ha sürget az idő, és költözni szeretnél az új otthonodba, és nem szeretnél sokat várni az értékesítéssel.
Ha számodra fontos, hogy az ingatlanodért több pénzt kapj, mert tudod, hogy a vevő számára mekkora értéket ad!
Ha rengeteg a munkád, és nincs arra időd, hogy sajátkezűleg készítsd fel a lakásod/házad, ezért szívesen megbízol egy Home Stager-t, aki jóval rövidebb időn belül segít elérni a célodat.
Mikor nem érdemes igénybe venned?
Ha még túl sok emlék köt az otthonodhoz, és nem szívesen engeded el azokat.
Ha mindegy milyen áron adod el. (alulárazott, vagy alkuképes ingatlan)
Ha teljes felújítást igényel a lakásod/házad.
Ha szerinted a lakásod/házad úgy jó, ahogy van, mert majd a vevő megcsinálja a javítandó feladatokat, és kifesti olyanra a falakat, amilyenre Ő szeretné.
Gyakori kérdések
Miért költsek az ingatlanra, ha úgyis eladom?
Az ingatlanvásárlás érzelmi alapú döntés. Megtekintések során máris azon gondolkodunk, mit hova teszünk majd, mi milyen színű legyen, vagy esetleg hol isszuk meg a reggeli finom kávénkat, hol olvasnánk egy jó könyvet. Abban az esetben, ha csöpögő csapot, nem jól záródó ajtót, vagy foltos falakat látnak, megakad a szemük, elakad az ábrándozásuk az érdeklődőknek. Majd azon fog gondolkodni, mennyi idő, energia és pénz lesz még ezek javíttatása, festése, rendbetétele egy ilyen nagy összeg kiadása után, mint a lakásvásárlás. Ezért éri meg már nekünk elvégezni minden olyan feladatot, ami megoldandó lehet vevő számára is. Így az alkudozás esélyét is csökkentjük.
Miért éri meg a befektetett pénz?
Változó összeggel bír egy Home Staging folyamat. Van olyan ingatlan, ahol csak az időt, energiát (takarítás, szanálás, rendrakás) kell rászánni, van olyan, ahol be is kell rendezni bútorokkal, dekorációkkal, hogy észrevegyék az ingatlanban rejlő lehetőségeket! Épp ezért a befektetett összeg ingatlanonként változik. Viszont mindig annyit szabad befektetni, amennyi meg is térül, illetve profitot is hoz.
PL: A III.kerületben egy 50 nm-.es részben felújítandó 2 szobás lakás esetében a Home Stagingre, bútorok és dekorációk bérlésére, festésre, takarításra, függönyökre és új lámpatestekre elköltött összeg: 900.000 Ft volt. Az ingatlan 42 Millió FT-os áron nem kelt el 3 hónapig. 1 hét teljes átalakulás után, az ingatlan 46 M ft-os áron kelt el 2 hét alatt.
Ha kiszámoljuk, a tiszta nyereség valójában nem csak 3,1 millió Ft volt, hanem 45,1 millió Ft, hisz az ingatlant nem nézte meg senki, így ki tudja meddig állt volna a piacon.
Hogy térül meg?
Minden egyes Home Staging folyamat elején piacelemzést, és befektetés számítást végzek, hogy mit éri meg rákölteni az ingatlanra, és mit nem. Tehát mi az, ami visszahozza az árát, és mi az, ami már nem.
Itt elengedhetetlen a versenytársak részletes elemzése. Csak annyit és arra szabad költeni egy eladás előtti felkészítés során, amennyit az ingatlan, a környék igényel.
Éppen ezért a Home Staging egy igen szigorú költségkereten belül kell, hogy mozogjon, hogy a megtérülés mindenképp pozitív legyen.
PL: Ha egy eladó lakásban nincs klíma, de kívülről az látszik az épületen, hogy szinte az összes lakásnak van már klímája, akkor célszerű rákölteni ezt az összeget, hogy ne hátrányból induljon a lakás. (sajnos alku esetén a vevő sokkal magasabb összeggel fogja lecsökkenteni az eladási árat, mint maga a klíma és annak beszerelése)
Milyen fázisokból áll egy Home Staging folyamat?
a. Kapcsolatfelvétel
b. Információk, adatok bekérése piacelemzés céljából emailen keresztül
c. Helyszíni konzultáció
d. Pontos eladási ár meghatározása, befektetés számításhoz szükséges adatok felvétele
e. Budget, egyéb teendők átbeszélése
f. Az ingatlanban elvégzendő teendők teljesítése a tulajdonos részéről
g. Home Staging – az ingatlan felkészítése fotózásra
h. Ingatlan befotózása profi enteriőr fotós által
i. Marketing anyag elkészítése ( hirdetési szöveg, alaprajz, hívó fotó kiválasztása)
Miért javasolt profi fotós alkalmazása?
Egy enteriőr fotós, egy családi fotós és egy étel fotós is más kamerával dolgozik. Mindegyik szakember más lencsét alkalmaz, más szögeket használ egy fotózás alkalmával. Nagyon fontos, hogy pl.egy étel fotós nem fogja tudni megfelelően befotózni a tereket a kamerájával, mert nem olyan szemmel nézi a tereket, mint az enteriőr fotós.
A másik ok, a többi hirdetés közül való kitűnés.
Sokan már annyi hirdetést megnéztek a hirdetési portálokon, hogy a szemük már átsiklik pár fotón. De a tökéletes fotókon megakad a szem, hamarabb feltűnik a szép. Ez olyan, mint a social media. Az ember néha csak pörgeti a képeket, szövegeket, de valamin mégis megakad a szeme. És az nem más, mint a megfelelően elkészített fotó!
A harmadik ok illetve hiba, ha mobil telefonnal fotózzuk be a lakást/házat. Sajnos nem adja vissza a valóságot, így elveszik a Home Staging szépsége, és ereje, hogy a fotókkal hívjon be több érdeklődőt.
Miért rendezzem be az üres lakást, ha úgysem veszik meg a bútorokat?
10 emberből 7 nem látja a tereket, ezért nekik meg kell mutatnunk, hogy egy étkezőasztal vagy franciaágy mekkora helyet foglal el egy szobában. Ezenfelül azt is, hogy hogyan teremtsünk szellős, tágas mégis funkciójában megfelelő tereket.
A bútorok megvásárlása valóban magas költség, és ha ekkora összeggel nem szeretne „bajlódni” a tulajdonos, Home Staging-re alkalmas bútorok és dekorációk bérlésével is meg lehet oldani a berendezést.