Home Staging kéziszótár

Home Staging

Ingatlanok felkészítése eladásra vagy kiadásra.

Lakott ingatlan esetén a felkészítés előtt egy óriási szelektálás vár a tulajdonosra! Ezzel segítve azt, hogy minél kevesebb használati tárgy maradjon elől. Miután a régen, vagy alig használt tárgyakat eldobozoltuk, helyükre (pl: szekrényekbe) bekerülhetnek a szem előtt lévő használati tárgyaink. Így érjük el könnyedén a rendezett, letisztult tereket minden helyiségben.

A Home Staging másik alapvető pillére a tiszta világos falszínek. Elengedhetetlen, hogy a falak a legvilágosabb meleg árnyalatot kapják meg. Így egy tiszta, világos színű „palettát” teremtünk, amire szépet lehet alkotni.

Mindeközben fontos, hogy minden apró hiba, vagy hiány pótólva vagy javítva legyen. A szellős, tiszta helyiségekben pedig már csak a dekorációk egysége adja meg azt a pluszt, amit a Home Staging nyújt az érdeklődő számára.

Célcsoportmeghatározás

Az ingatlanodról kapott és látott információk alapján meghatározom, hogy ki az a személy, aki számára felkészítjük a lakásod vagy házad. Nem mindig egyértelmű a célcsoport, ezért szükséges a helyszíni felmérés, és az összes információ utáni meghatározás.

Piacelemzés

A piacelemzés egy több napos előmunkát igényel. Ahhoz, hogy ennek nekilássak, a megfelelő információkat emailen kérem be. Segítségül hívom a KSH statisztikai adatait is, ahol az ingatlanok valós eladási árait látom területekre bontva. Ezután haladok tovább a híres ingatlanhirdetési portál adataival, és az ott látott ingatlanok átolvasásával, fotóinak megtekintésével határozom meg az árat.

Befektetés elemzés/számítás

Első körben a megrendelővel tisztázom a költségkeretet, amit eladás vagy kiadás előtt szán az ingatlanra.

Figyelembe veszem az ingatlan környékén lévő más ingatlanok állapotát, felszereltségét, adottságát, paramétereit.

Fontos szempont, hogy tisztában kell lenni a piaci árakkal, mi mennyibe kerül (szakemberek munkadíjai, anyagköltségek, stb)

Mindezek segítségével állapítom meg, mi az, amit megéri rákölteni az ingatlanra, mert akár többszörösen hozza vissza az árát, vagy egyáltalán nem éri meg, mert nem olyan jellegű befektetés, ami megtérül.

Ingatlanon belüli apró javítások viszont elengedhetetlenek egy eladás vagy kiadás során, hisz nem megoldandó feladatokat akarunk nyújtani, hanem egy kész otthont, aminél nem lehet semmi alku tárgya.

Home Staging eladási/kiadási ár

Első körben a megrendelővel tisztázom a költségkeretet, amit eladás vagy kiadás előtt szán az ingatlanra.

Figyelembe veszem az ingatlan környékén lévő más ingatlanok állapotát, felszereltségét, adottságát, paramétereit.

Fontos szempont, hogy tisztában kell lenni a piaci árakkal, mi mennyibe kerül (szakemberek munkadíjai, anyagköltségek, stb)

Mindezek segítségével állapítom meg, mi az, amit megéri rákölteni az ingatlanra, mert akár többszörösen hozza vissza az árát, vagy egyáltalán nem éri meg, mert nem olyan jellegű befektetés, ami megtérül.

Ingatlanon belüli apró javítások viszont elengedhetetlenek egy eladás vagy kiadás során, hisz nem megoldandó feladatokat akarunk nyújtani, hanem egy kész otthont, aminél nem lehet semmi alku tárgya.

Moodboard

Hangulat és stílus megjelenítése egy lapon. Egy kollázs, amire színeket, bútorokat és kiegészítő termékeket helyezek egymás mellé, hogy egyben láthassuk azokat.

Konszignációs lista

Bevásárló lista. Ebben a listában felsorom a javasolt bútorok vagy dekorációk nevét, fellelő helyét, és árát.

Styling

Ha ingatlanfelkészítésről van szó, akkor maga a Home Staging a Styling. Ilyenkor a bútorokat és a dekorációkat megfelelő helyükre helyezem, hogy a fotózáson már minden tökéletes képet alkosson.

Ha csak magad számára szeretnéd „felfrissíteni” az otthonod stílusát, színét, vagy kiegészítőit, akkor a Home Styling a megfelelő kifejezés.